

Terugblik: één maand Dudes & Dont's
Na veel discussie, knopen doorhakken, overleg en hard werken was het op 1 februari 2014 zover: Dudes & Dont's kon eindelijk online gaan! Inmiddels zijn wij alweer een maand verder en begint heel Nederland weet te krijgen van onze blog. Maar hoe verliep die eerste maand?
Voor ons was het heel lastig inschatten hoe zo'n eerste maand eruit ging zien. Wat is de juiste frequentie van het plaatsen van berichten? Hoe promoot je jou artikelen zonder direct gebruik te maken van financiële middelen? Welke onderwerpen boeien onze lezers? Waar het vooral op deze terreinen de eerste weken zoeken was naar de juiste manier, gaat dat inmiddels stukken beter. Het vinden van onderwerpen wordt steeds wat gemakkelijker: het is bijzonder fascinerend om te merken hoe je nu je dag anders beleefd. Op weg naar de stad kan een zielige bus (en chauffeuse) zomaar inspiratie zijn voor een leuk artikel. Kranten en magazines worden veel grondiger doorgespit en ook in de bioscoop is een andere zithouding aangenomen: actief kijken en details onthouden, zodat deze eventueel later nog gebruikt kunnen worden.
De maand in cijfers
Wij hebben geen idee wat gemiddeld is voor een beginnende blog, maar naar onze (altijd bescheiden) mening mogen we niet ontevreden zijn met de behaalde statistieken. Zo'n 2500 unieke bezoekers stemden in februari af op Dudes & Dont's. Samen bekeken jullie ruim 11.000 pagina's, wat neerkomt op 3,5 pagina per bezoeker. Niet slecht, toch?
Naast onze eigen woonplaats Barneveld, komen jullie uit alle windstreken van het land. Met 547 verschillende plaatsen is elke provincie van Nederland wel bereikt. Vooral Amsterdam, Groningen en Utrecht zijn steden die druk afstemmen op Dudes & Dont's. Maar we zijn ook benieuwd naar wie toch die lezers uit Mexico City, Helsinki en Australië zijn. Rotterdam staat opvallend laag op de lijst....
De best bezochte artikelen
Al vrij snel is ons opgevallen dat actuele onderwerpen het beste bekeken (en gelezen?) worden. Zo zijn de artikelen NekNomination, de schorsing van Pellè en Whatsapp vs Telegram massaal gelezen en gedeeld. Daar is een eenvoudige verklaring voor, want deze onderwerpen zijn de afgelopen tijd door velen behandeld en besproken op internet, de sociale media en radio/televisie. Mensen lezen zich waarschijnlijk graag goed in op een onderwerp en kunnen door verschillende opinies te lezen, zelf veel beter een standpunt aannemen.
Column is de categorie die het meeste wordt aangeklikt. Ook de recepten en restaurant-recensies vinden gretig aftrek.
Conclusie
Wij kijken terug op een zeer geslaagde, leuke start van ons blog. Dat Dudes & Dont's zo vaak bezocht is, zorgt ervoor dat wij alleen maar meer zin krijgen om verder te gaan. Inspiraties voor nieuwe ideeën komen door ons aangewakkerde enthousiasme nog sneller naar boven. Zo zal een gastblogger zijn intreden maken en werken wij aan een verrassend concept waarin de lezers aan woord komen.
Wij gaan lekker door met schrijven, fotograferen en filmen en hopen dat er nog veel succesvolle maanden blijven komen.
Onwijs bedankt en graag tot ziens!
Rick & Sander
Mochten jullie dat nog niet gedaan hebben like ons dan even op Facebook en volg ons op Twitter. We kunnen jullie via deze kanalen makkelijk en snel op de hoogte houden van nieuwe artikelen!

De dudes
Guitige jonge dudes. Altijd in voor een jolig grapje. Gek op alles wat met eten, film of muziek te maken heeft. Of een combinatie daarvan. Levensgenieters pur sang. Mail ons voor meer.
2 reacties
Reageer:
- Nog niet goedgekeurdNicole:
Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat :) En 2.500 unieke bezoekers voor een beginnende blog, is zeker zo slecht nog niet. Keep up the good work, ik blijf jullie volgen hoor!